trainingen


Nieuwe LEDEN

Heb je zin om met wielrennen te starten?  Dan ben je aan het goede adres.
Alle jeugd is welkom vanaf 6 jaar op de trainingen op de uren en locaties hieronder vermeld.
Nieuwe leden mogen vrijblijvend 2x komen proberen na een kort mailtje te sturen naar This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Heb je nog geen racefiets?
Geen probleem! De club stelt de eerste maand een fiets te beschikking zodat je je rustig kan informeren. 

LEEFTIJDSCATEGORIËN

In welke categorie behoor je nu thuis? Hieronder een klein overzicht

De leeftijd wordt bepaald door het verschil van het jaartal te maken tussen het lopende jaar en het geboortejaar. Categorie U9 groepeert dus alle renners die in dat jaar 8 jaar worden. De renner gaat over naar een volgende leeftijds- categorie op 1 januari. De cyclocrosser neemt op 1 september en de pisterenner op 15 oktober de categorie in hun discipline over die hij/zij op 1 januari van het daaropvolgende jaar zal bekomen.

Leeftijd Groep  Categorieaanduiding
8 jaar tot 12 jaar Miniemen U9-U10-U11-U12
12 jaar tot 15 jaar Aspiranten  U13-U14-U15
15 jaar tot 17 jaar Nieuwelingen U16-U17

Een wedstrijd rijden? Dat kan maar is geen doel op zich. Kijk bij wedstrijden hoe je er aan begint en informeer zeker je trainer.

Wanneer?

TRAININGEN U12 (Miniemen) en u15 (Aspiranten)

April tot half September:

  • Dinsdag : wegtraining te Attenrode, Hoefstraat 1 van 18u30 - 20u00
    Uitzonderlijk kan er een wegtraining plaatsvinden te Heverlee, Hertogstraat (recht tegenover ingang kazerne) van 19u00 - 20u30 op verkeersvrij parcours van Cycling Vlaanderen Vlaams-Brabant. Dit wordt steeds op voorhand gemeld via een berichtje op Facebook

Half September tot December:

  • Woensdag : cyclocross-training om 15u00 op verschillende locaties die vooraf gemeld worden op Facebook

November tot half Februari:

  • Donderdag: zaal- en looptraining in Sporthal Glabbeek van 18u00 tot 19u30 (Miniemen tot 19u00) 

November tot Maart:

  • Zaterdag: loop-en mountainbike/cyclo-training (zie kalender)

Hoe trainen?

  • Bij miniemen dient er vooral op techniek te worden getraind. Voor de groeispurt is trainen zonder inspanning en enkel op tijd (duur) belangrijker dan kracht, snelheid en uithouding. Kracht komt pas na de groeispurt.
  • Kinderen vinden gadgets op hun fiets steeds stoer. Echter een cadansmeter is voor miniemen en zelfs aspiranten vaak voldoende.
  • Tijdens een groeispurt dient de trainingsarbeid te worden getemperd en gewerkt te worden aan het correct strechen. 

 

TRAININGEN U17 (NIEUWELINGEN), u19 (JUNIOREN) en dames

Zomer: volgen van opgestelde schema's

Winter:

  • November tot half Februari
    • Zaterdag: mountainbike/wegtraining: 10u tot ...
    • Donderdag: Zaaltraining in sporthal Glabbeek van 19u30 tot 21u
  • Vanaf half Februari:
    • parcoursverkenning, stages, Ardennen-training, ploegentijdrit-training (zie kalender). 

ANDERE AANDACHTSPUNTEN

Naast de trainingen zijn er nog een paar aandachtspunten waar je voor, tijdens en na de training moet op letten:

  • Ziek?... of toch niet?
  • Verzorging... en niet alleen van je materiaal
  • Veiligheid... een absolute prioriteit
  • Gedragscode... een groot hart maakt een kampioen

 


Cycling Team Glabbeek

Hoefstraat 1A,
3384 Attenrode

Email: info@cyclingteamglabbeek.be
Website: www.cyclingteamglabbeek.be
Facebook: Cycling Team Glabbeek
Facebook agenda (privaat): Clubagenda Cycling Team Glabbeek

Panathlon-verklaring voor ethiek in de jeugdsport
Privacy-verklaring inzake de verwerking persoonsgegevens
Onze normen en waarden

© 2018 Cycling Team Glabbeek Webdesign by biqsit.be